Klockfotograf?

Idag damp ett paket ner i brevlådan och storleken på det (och faktumet att jag sällan får paketliknande föremål i brevlådan) avslöjade ganska snabbt att det innehöll något som jag väntat på ett tag – nämligen en replika av det klassiska fickuret Loire. Med anor från 1700-talet är detta försilvrade skelettur med genombrytning i urtavlan något mycket imponerande. Jag fick ett bra erbjudande från företaget som marknadsför dem via min prenumeration på historietidningen Allt Om Historia.

Naturligtvis så ville jag fotografera detta då det är fullt av små fina detaljer. Jag kom ganska snart till insikten att det måste vara väldigt roligt att vara klockfotograf – eller iallafall att fotografera fina replikor av gamla fickur. Här är några av bilderna – notera den häftiga mekaniken inne i urverket.

imgp7213_800

imgp7214_800

imgp7219_800

Kommentera

