Ur en flygande insekts perspektiv

Idag var jag ute i ungefär tre timmar. Det var klart och kallt och jag höll till vud myrmarkerna intill Vitsjön. Har fotat lite varierade motiv idag men mycket med macroobjektivet och detaljer med mitt 50-135:a. När jag stod på myren och tittade ner på det frostbelagda minilandskapet bland mossa, tranbärs- och lingonris etc. så fick jag en idé. Undra hur en flygande insekt betraktar landskapet nedanför innan den går ner för landning?  Tänkt och gjort, jag tog en bild rakt ovanifrån med stativ och valde medvetet en stor bländare (litet bländartal) för att få allt utom lingonriset oskarpt. Jag tycker att den blev ganska intressant.

Känner du dig som en flygande insekt som går ner för landning? Nåja, den kan ju vara intressant ändå.

Klicka upp bilden för bättre kvalité.

imgp7169_800

4 kommentarer till Ur en flygande insekts perspektiv

  1. Steff skriver:

    Snyggt med oskärpan i bakgrunden men ändå att man ser vad det är liksom! Bra komp också!

  2. Sofie & Zsandor skriver:

    Fint men jag tar finare KOOORT! :o)

  3. När jag läste ditt inlägg så kom jag att tänka på en bild som en kille i vårat fotogäng tagit och som också handlar om insektsperspektiv fast inomhus. :o)

    http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1456255.htm?set=mp

  4. naturligabilder skriver:

    Susanne: Det var en väldigt intressant bild! Läckert!

Kommentera

