Reser bort över helgen

Om någon timme åker jag iväg till Umeå för att sedan åka vidare mot Bjurholm och till sist Örträsk – jag ska nämligen upp och hälsa på mor min och hennes karl ett par dagar. Örträsk ligger i södra Lappland – visst låter det exotiskt? Vid en liten sjö men som egentligen är ett stort älvdelta. Byn med sina drygt 300 boende har en slogan som följer: Pärlan vid Öreälven. Det låter också vädligt norrländskt exotiskt. Det blir ett par dagar av en hel del fotande i ny miljö får jag hoppas. Kallt ska det bli och har jag tur kommer också lite snö – men SMHI är inte alltid att lita på, jag har blivit besviken förr.

Jag och brorsan träffas i Umeå och innan vi åker upp gemensamt så ska vi käka hamburgare på Mias – bästa hamburgarna i Umeå. Förhoppningsvis så kommer jag besöka bloggen under helgen och uppdatera med lite bilder från en annan inspirerande miljö. Jag tar med mig min vinteroverall för att testa den lite hur den behåller värmen och så. På mornarna när man går ut kommer det vara runt 10 minusgrader så jag vill vara varm när jag kryper omkring och fotar macro i soluppgången!

En bild från i vintras med skoterfärd över Öreälven.

skoter_fort

2 kommentarer till Reser bort över helgen

  1. Steff skriver:

    Det låter som en riktigt kul utflykt!
    Harebra!

  2. naturligabilder skriver:

    Tack så mycket Steffe. 🙂
    Det är alltid inspirerande att fota i lite andra miljöer!

Kommentera

