Samlade runt matbordet

Katterna här – Grålle, Plåster, Hel och Lussan – brukar tydligen alltid äta sin mat samtidigt och det ser ju väldigt lustigt ut när de gapar över samma matskål. Det är ju nästan som vi människor som sitter vid bordet ala Saltkråkans grrrrrrbooomm! – jag ser samma typ av samhörighet. Lite förvånande att se inte vaktar maten men katter fungerar väl annorlunda än hundar.

Jag ville ha bilden rakt ovanifrån för att få ett bra perspektiv där man ser allihop. Jag är inte helt nöjd med den utan skulle önska en bättre symmetri på katterna och ett ännu tydligare ovanifrånperspektiv. Men helt okej blev det. Gråskala och lite vinjettering.

imgp7360_800

5 kommentarer till Samlade runt matbordet

  1. hellemar skriver:

    Tjabba…

    Har du/ni 4 katter ? WOW ! Vi har bara 5… Men 2 av dem är ju ungar så egentligen har vi ju bara 3…

    Läcker matbild – men jag förstår hur du ville haft bilden – jag kan liksom se den framför mig… Men den här var absolut inte illa den heller…

    Jo, du har helt rätt i att katter fungerar annorlunda jämfört med hundar… Jag är ju egentligen en hundmänniska (har tävlat i lydnad, tränat spår och upplet och Molle var kontrakterad eftersökshund, kunde hitta kantareller och var på väg att bli räddningshund) och jag jämför våra katter med hundar hela tiden. Ett typiskt exempel på skillnad är om en hund ligger bredvid en dörr som öppnas – hunden får alltid mycket bråtton därifrån, men en katt ligger still, tittar på dörren och hoppas att dörren ska försvinna…

    Henke 🙂

  2. Det är mamma och hennes karl som har katterna och jag är på besök. 🙂

  3. mojje skriver:

    Jamen det blev en lyckad bild ju!
    Kanske får du chansen att rätta till det du inte blev nöjd med, fast i mina ögon är den bra!
    Morgan

  4. naturligabilder skriver:

    mojje: Jodå jag ska vara här i några dagar till och mat ska väl kattrackarna äta fler gånger. 😀

  5. Sofie skriver:

    Vad gulligt, så där ser det inte ut här hemma när Zsandor och Mysan ska äta 😉

Kommentera

