Fota fallande snö?

Idag började snön vräka ner runt lunchtid och naturligtvis så ville jag försöka fånga detta och lyfta fram snön som främsta element i bilden. Fokuserade manuellt någon meter framför mig och valde en mjuk bakgrund med en björkstam för att få lite stabil struktur i bilden. Tror dock att snöflingorna var för små för att framträda ordentligt och jag är inte helt nöjd, men detta är värt att jobba vidare med i vinter.

Har du några tips om hur man kan lyfta fram snön ännu bättre så tar jag gärna emot dem!

imgp7398_800

3 kommentarer till Fota fallande snö?

  1. mojje skriver:

    Jag har tyvärr inga tips att ge dig mer än att inte ge upp!
    Det är ganska sällsynt med snö här där jag bor så jag har inte haft chansen att öva speciellt mycket. Men jag är glad över att du visar ditt resultat och ganska spännande bild blev det ju trots allt. -Kul!
    Morgan

  2. naturligabilder skriver:

    Tack Morgan!
    Jag funderar på om det är klokt att välja en mer vid brännvidd. Det här är runt 100 tror jag. Kanske 50-70mm och en bakgrund långt borta med ett ganska kort skärpedjup. Snabbare slutartid också!
    Jag får vänta på snön. 🙂

    Med fördel kanske också en lite mörkare bakgrund.

  3. sonjac skriver:

    Jag har inget tips, men gillar den här bilden mycket. Den ger en harmoniskt känsla. Man ser den fallande snön bra och björken bakom är väldigt fin i sin oskärpa och färger mot bakgrunden.

Kommentera

