Kontraster i vinterskogen

Ett försök att få fram de ljusa björkträden och riset med snö på, mot den mörka granskogen bakom. Dubbelexponerad i kameran, en skarp och en oskarp, därefter svartvitkonvertering i datorn. Bilden får ett lite kyligt intryck tycker jag – vad tycker du?

imgp7467_800

4 Responses to Kontraster i vinterskogen

  1. Johnny Buchwald skriver:

    Bilden påminner mig lite om en film som jag givetvis glömt namnet på…men det var något otäckt som lurade inne i den täta, mörka skogen. Mycket bra bild måste jag säga och en trevlig blogg som jag lyckats missa fram till nu. Såg även att du valt att länka till min blogg, kul! Har nu även lagt till dig i min blogglista!

  2. naturligabilder skriver:

    Tack Johnny!
    Bloggen är relativt nystartad så det är därför du ”missat” den. 😀

  3. hellemar skriver:

    Tjabba…

    Till den här bilden så får jag plastikoperera min tumme så att den blir dubbelt så stor och farbror doktorn kommer också se till så att den pekar kroniskt rakt upp !

    Henke 🙂

Kommentera

