Vintervägar

Ett klassiskt utsnitt på en vinterväg som slingrar sig genom skogen. Jag har medvetet valt att placera vägen långt ner i bild för att få med så mycket träd som möjligt. Jag använde mitt fasta 31 mm. Möjligtvis skulle bilden kunna vinna på att beskärar i kvadrat strax till vänster om trädet som är med helt i bild – det är lite irriterande att de andra är avklippta, men några träd blir alltid det om man ska ha ett sånt här utsnitt. Det är så härliga landskapsvyer i naturen när det kommer snö på allt, en slags färgsymmetri som jag uppskattar.

imgp7574_800

3 kommentarer till Vintervägar

  1. sonjac skriver:

    Jag tycker nog att det högra trädet ska vara med.
    Inte för jag är någon vinterälskare, men det ser fint ut med snön på granarna 🙂

  2. Johnny Buchwald skriver:

    Snö…så avensjuk jag blir. Går och väntar på vintern…det ska bli häftigt. All snö och is, alla former…det kan bli hur coolt som helst. Då blir genast alla gamla coola platser som man fotat sönder, som nya igen. Fast…det finns tyvärr en risk att man blir utan när man bor i Göteborg som jag.

  3. naturligabilder skriver:

    Sonja: Jo det känns faktiskt ganska avklippt. Jag borde använt mig av min vidvinkelzoom här.

    Johnny: Hehe nä göteborg är väl inte ultimat om man vill ha en snörik vinter. Men man vet aldrig!

Kommentera

