Frusen fotograf?

En sak som jag faktiskt tycker är mysigt med vinter är, förutom snön, kylan. Luften är frisk och klar och när det är riktigt kallt blir det lite rökigt i luften. Jag tycker om att krypa in i tjocka kläder och känna att man har ett pansarskydd mot snö och kyla. Det enda jobbiga är att utrustningen blir kall och man måste vara lite försiktig när man går in så det inte blir kondens på utrustningen. Mitt knep är helt sonika att låta grejerna ligga kvar i min fotoryggsäck och innan jag lägger ner det så plockar jag ur minneskortet – jag är nämligen alltid så ivrig att få se dagens bildskörd direkt när jag kommer hem.

Frusen fotograf? Nej! Klär man sig varmt fryser man inte. Det finns bara dåliga kläder, inte dåligt väder. Följande bild är tagen av min sambo – med mobilkamera, kanske ska tilläggas. Här med min 50-135/2,8 – en av mina bättre kompisar när det gäller exempelvis skakbilder.

frusenfotograf

5 Responses to Frusen fotograf?

  1. Johnny Buchwald skriver:

    Brukar också låta kameran ligga kvar i ryggan…klart det smidigaste. Hört versioner med plastpåsar och sånt, men jag tror inte riktigt på det. Kläder är bra…var och handlade ett ställ för några veckor sedan och det ångrar jag inte!

  2. naturligabilder skriver:

    Jag höll på med plastpåsar och vakuummetoden förut. 😀
    Men det är ganska krångligt… kamerorna tål dessutom mer än man tror.

    På bilden har jag min nya vinteroverall. 🙂

  3. Steff skriver:

    Var det den du köpte på ITAB (idefixteko)…där jag köpte mitt camo?
    Jag är på g med en vinterjacka av ngt slag…håller på o rekar lite…svårt att skicka efter kläder man vill ju gärna känna in sig om det känns bra liksom innan man slår till.
    Får se vad det blir…

  4. naturligabilder skriver:

    Steffe: Japp, precis den!

  5. buchwald skriver:

    Ja, kamerorna tål absolut mer än man tror…jag var extremt noga med allt i början och bar min kamera som en säck med guld, men nu har det mer och mer blivit ett verktyg som får ta lite stryk då och då…det ska den klara och gör så också.

Kommentera

