Storm of the Century

Det är sen kväll och utanför fönstret stormar och snöar det för fullt, det som annars kallas för snöstorm – det är ett så härligt exotiskt ord för mig. Har jobbat hela helgen och är trött, men imorgon ska jag ut och se stormens spår och har jag tur så håller det i sig även imorgon! Vill hinna komma ut i dagsljuset innan jag ska jobba igen 14-21.30. Rubriken syftar för övrigt på en kalasbra film efter Stephen Kings bok. Någon som har tips på hur man kan fota snöstorm på ett intressant sätt?

Imorgon lär jag skriva några rader om min tur och även visa någon bild. Det känns så tråkigt att blogga utan bild när man bloggar om fotorelaterat, men men! Hörs imorrn!

4 Responses to Storm of the Century

  1. Magnus skriver:

    jag vet inte hur en dubbelexponerng skulle se ut??? skärpa på snö + skärpa på något annat…?? bara en tanke från en som är helt insöad på dubbelexponering just nu! 🙂

  2. naturligabilder skriver:

    Tack för tipset Magnus! Det ska jag prova när det snöar ute!
    Jag är också sugen på att fånga snö när det viner omkring över en äng eller liknande. Ungefär som när en bil svischar förbi på en väg med lite nysnö på!

  3. Johnny Buchwald skriver:

    Jag vill också ha storm, hehe! Hoppas på något riktigt busväder längre fram…för nu har jag fixat riktigt kläder och regnskydd till kameran…har en del ideér som jag är sugen på att testa!

  4. naturligabilder skriver:

    Johnny: Låter spännande med regnskydd till kameran. Kan du inte skriva om det i bloggen? 🙂

Kommentera

