Jag känner mig instängd

Jag jobbade inatt och det snöade till och ifrån, men mesta av tiden var det underkylt regn. Jag kom hem ungefär halv åtta på morgonen och sov till klockan ett, precis som jag brukar. Men nu regnar det ute och de isiga vattenpölarna växer. Och så är det kallt, nollgradigt. Mer otillfredställande fotoväder kan det knappast bli, slaskigt och grått. Jag kan inte ens fotografera i vattenpölarnas speglingar utanför mitt fönster för det regnar så mycket och jag har inget bra regnskydd. Det är inte utan att man känner sig lite instängd. Jag hoppas på bättring inför imorgon. Det värsta är egentligen att snön som var på träden har försvunnit. Såhär såg det ut utanför vårt sovrumsfönster för en liten stund sedan, det är lätt att missta persiennerna för galler.

imgp8243_800

7 kommentarer till Jag känner mig instängd

  1. Sofie skriver:

    Vi känner oss också instängda. Vill ut i skogen.
    /matte & vovve i soffan

  2. Här är det enbart blött på marken, inte ens gråvitt.. Idag var det julmarknad och grejjer på torget. Så idag har jag först julstädat i lägenheten, riktigt städat och fint är det nu. Så har jag köpt advent och julpynt och piffat upp med lite ljus. Både värme och vanliga. Fika har det också blivit av hos mor min.

    Ta nu tjejen i handen och säg till vovven att sätta sig i soffan. Så gör ni gott te med honung i och tar er lite bullar till det. Och för att öka stämningen ytterligare så kan du väl skruva till persiennerna så att de skymmer helt så ser det varken ut som galler och du ser inte det trista vädret….

    mvh // Johannes

  3. naturligabilder skriver:

    Johannes: Vi har hittils firat advent genom att tända ”objektivstaken” lite tillfälligt, kolla inlägget ovan.😉 Och så ätit raggmunk förstås, det får nog bli en tradition…🙂

    Nu är det så mörkt att de inte är som galler längre, men vi har fullt upp med vra c-uppsatser och klockan 21 kommer Mythbusters på Discovery Channel, det blir mysigt.😀

  4. Johnny Buchwald skriver:

    Bortsett från snön då, så var det inte mycket bättre här idag…men det löste jag med att följa ett av dina råd. Resultatet syns i min blogg i slutet på nästa vecka…då ska det droppas!

  5. naturligabilder skriver:

    Vad spännande Johnny!🙂

  6. sonjac skriver:

    Här är det varken snö eller regn, men mörkt förstås.
    Verkligen in instängd och dyster känsla med fisheyebilden i sv/v,
    tur att du fixade till adventasljusstaken😉

  7. naturligabilder skriver:

    Sonja, ja det är viktigt att srida ett fotografiskt ljus såhär i mörka tider.😉

Kommentera

