Här är jämförelsen mellan Sigmas och Tamrons vidvinkelzoomar

Jag skrev för någon vecka sedan om att Tamron har en ny vidvinkelzoom på gång. Intressant för min del som går i köpastankar. Jag hittade en jämförelse på nätet och där ser det faktiskt bättre ut för Sigman, mycket bättre faktiskt. Men som killen som jämfört säger, han har ett riktigt bra exemplar av Sigmas zoom och han kan ju ha fått en dålig kopia av Tamrons. Det är inget ”vetenskapligt” test som dpreview m.fl. brukar ha, med lite mer kvalitetskontroll av optiken innan, men väl en jämförelse. Det ska bli intressant när fler ordentliga tester kommer och se ifall detta stämmer.

Tamron 10-24 compared to Sigma 10-20

2 kommentarer till Här är jämförelsen mellan Sigmas och Tamrons vidvinkelzoomar

  1. Grejjen med Sigma, jag vet inte hur det är med Tamron, är ju som du säger att man ska ha ett bra exemplar. Jag har sett folk som har Sigma 10-20 som är skarp på högersidan och saknar skärpa på vänstersidan, lämnat in den och sedan fått tillbaka en helt oskarp glugg…. Jag tror både Sigma och Tamron har kapacitet att göra precis lika bra och skarpa gluggar. Bara man får det där bra exemplaret…

    mvh // Johannes

  2. naturligabilder skriver:

    Johannes: Varför måste du bara göra valet svårare för mig… 😉

    Det är nog som du säger, men för en gångs skull känns det skönt att avvakta. 🙂 Ibland vill man ju bara slå till på nåt!

Kommentera

