Glöm inte att ladda batterierna

imgp8615_8001

En enkel bild från i förmiddags. Det var lite fuktigt i luften och en hel del snö började ramla av träden och SMHI som hade utlovat minusgrader. Dessutom hade jag glömt att ladda mina kamerabatterier och eftersom jag använder båda två samtidigt (kamera och batterigrepp) så kunde jag inte gå hem och hämta ett extra. Jag måste nog se till att jag får ett i julklapp från ”En okänd välgörare” (Kar-Bertil Johnssons jul hör till favoriterna på julafton för övrigt) så att detta aldrig inträffar. Det var slarvigt av mig. Nåväl, på eftermiddagen kom det lite mer snö. Till helgen och veckan verkar det iallafall bli kallt och säger dem ner mot tio minusgrader kan man iallafall tro att det blir minusgrader överhuvudtaget. Och hör och häpna, vi kanske t.om. får se sol på tisdag! Det var längesen känns det som.

5 kommentarer till Glöm inte att ladda batterierna

  1. mojje skriver:

    Jag har ett helt lass med laddade batterier, jag kan rekomendera företaget batteriexperten.se, därifrån har jag köpt en hel del extra batterier och dom är precis lika bra som original. -Ett tips bara!
    Jag måste verkligen säga att ditt kort i detta inlägg fick mig verkligen att häpna, det är otroligt vackert -verkligen. För mig är det ingen enkel bild utan den känns helt komplett!
    Morgan

  2. naturligabilder skriver:

    Mojje: Jag har speciella Li-Ion batterier anpassade för Pentax i kameran, alltså inte ”vanliga” batterier.🙂

    Kul att du gillade bilden!

  3. mojje skriver:

    Jo, jag har inte heller ”vanliga” batterier…

  4. naturligabilder skriver:

    Ok! Vet bara att en del kameror har vanliga AA-batterier.🙂
    Då är det helt klart intressant att kolla upp… Tack för tipset!

  5. Johnny Buchwald skriver:

    Gick och köpte mig ett extra för ett tag sedan och det var inte helt fel. Nu slipper jag strula med de där JÄ…AA-batterierna. Så trött på att ladda dem va! Går från 8 till 6 fps i och för sig, men det gör mig inte så mycket.

Kommentera

