Ett par tassar

Ett par hundtassar i snön är väl aldrig fel? Här har jag punktmätt ljuset på tassen och sedan överexponerat lite. Konverterat till en bruntonig svartvit och skärpt upp lite efter förminskningen. Lite störande med de små skuggorna vid ena tassen, men det är svårt att få till det här riktigt bra. Gillar själv tassarna i oskärpa i bakgrunden. Det blir ett slags djup i bilden trots själva bilduttrycket som ofta blir platt i såna här bilder.

imgp8683_800

6 kommentarer till Ett par tassar

  1. Underbar bild. Den talar helst för sig själv och den har ett ganska stort djup för bilden pga vinkeln… Riktigt kreativt Kristofer !

    mvh // Johannes

  2. Sofie skriver:

    Ja det är fint, men jag tycker det blev lite trist när hans fina rödfärg försvann. Och så ser klorna långa ut trots att jag filade dem igår! ;o)

  3. naturligabilder skriver:

    Johannes. Tack ska du ha!

    Sofie: Äsch, klorna ser bra ut. 😉 Det blev också snyggare med bruntonen. 😉

  4. mojje skriver:

    Kanon!
    Jag gillar verkligen lite udda bilder på husdjur och det här verkligen kalas tycker jag.
    Morgan

  5. Johnny Buchwald skriver:

    Cool bild…bra tänk!

Kommentera

