Träder fram ur mörkret

Marcus i Heel gillar verkligen kameran, det märks när han poserar. Känns väldigt naturligt och ”sitter bra i sensorn” så att säga. Här ville jag plocka fram känslan av att träda fram ur mörkret. Gillar det försiktiga ljuset från blixten slagen från sidan och min master på kameran som lyser upp resten. Vid konverteringen till svartvitt har jag dragit på i kontrasterna för att härda ut kanterna till det mörkare. Vad tycker ni om ljuset? Är det alldeles för mycket i skugga? Personligen gillar jag det väldigt mycket.

imgp9051_bw_800

4 kommentarer till Träder fram ur mörkret

  1. Johnny Buchwald skriver:

    Jag tycker ljuset är riktigt bra. Jag gillar bilder som inte avslöjar för mycket. Riktigt bra porträtt. Ska ge mig på att plåta porträtt i studio imorgon och det är inte riktigt min grej, så vi får se hur det går.

  2. naturligabilder skriver:

    Kul Johnny! Då ska jag ha stenkoll på bloggen!

  3. mojje skriver:

    Mycket bra tycker jag!
    Ett kort du verkligen kan vara stolt över, riktigt bra jobbat!
    Morgan

  4. Mattias Wirf skriver:

    Snyggt! Tycker du prickat rätt i vad som ska vara med i ljuset så att säga🙂

Kommentera

