Inte mycket tid till fotande

Nu har jag verkligen häcken full. Ska iväg nu på morgonen och ha min sista intervju för c-uppsatsen, sen måste jag sätta mig och börja transkribera den innan jag åker iväg och jobbar hela eftermiddan och kvällen. Det är inte mycket tid till fotande nu tyvärr och det känns, man är halv på något sätt. Sålänge jag vet att det bara är tillfälligt kan jag stå ut, men det är riktigt jobbigt. Jag kan istället passa på att visa lite vad min c-uppsats handlar om. Jag studerar förändringsprocesser hos ungdomar som varit inom en viss typ av verksamhet, som tidigare varit i ett utanförskap men nu gått vidare till arbete, studier eller praktik. Nedan är ett utdrag ur min aggregerade KAIMeR-konfiguration för en av ungdomarna i studien. Ni ser nedan vad akronymen KAIMeR står för, nämligen Kontext, Aktörer, Insatser, Mekanismer och Resultat. Nej, ni behöver inte bli oroliga, det här är starkt avpersonifierat material som kommer ingå direkt i min resultatpresentation. Pilarna ska illustrera möjliga kopplingar mellan insatser och resultat, men i den sociala sfären är det svårt att ha grundfästa uppfattningar om detta då det är mycket som påverkar, men det är min tolkning av det. Blom & Morén, våra professorer på instituationen, är de som utvecklat denna teorimodell och jag är djupt imponerad på den kraftfulla tolkning man kan göra, detta är teoribildning inom socialt arbete. Det här är en aggregerad konfiguration, men den extensiva är på fyra-fem A4-sidor och ligger så att säga till grund för den aggregerade, mer sammanfattade.

kaimer

4 kommentarer till Inte mycket tid till fotande

  1. Johnny Buchwald skriver:

    Blir trött bara jag tittar på det där, hehe! Det är rätt mycket här nu också..inför jul och allt….det blir inte mycket fotande! Sen är ju vädret inte så kul ute heller…skulle kunna använda det som gråkort just nu!

  2. Det gick inte så bra på lektonerna som handlade om pneumatik och hydralik för mig i skolan. Det var rena grekiskan att försöka få ut något av dom ritningarna och detta ligger nog på samma nivå….

    Jag skulle dock säkerligen tycka det vore mycket intressant och roligt att prata om det i verkligheten. Det blir lite lättare att förstå då. Så du kan väl ta din spark och sparka dig ned till Lidköping så kan vi ta en fika och snacka om Kaimer och hans lärljungar🙂

    Det har väl du tid med ?😀

    mvh // Johannes

  3. naturligabilder skriver:

    Hehe kaimer är ingen person utan en akronym för Kontext, Aktörer, Insatser, Mekanismer och Resultat.😀

    Men jag får ta med mig professor Morén och komma ner heheh.😀

  4. Steff skriver:

    Åh fyfan det där orkade jag inte ens titta på ;-)…säkert intressant om man är intresserad men det är inte jag…sonen och du skulle säkert komma överens…(psykolog)

Kommentera

