6,5 mil på skoter

Idag åkte vi 6,5 mil allt som allt. Otroligt härligt idag. Sol och minusgrader. Det är en väldigt speciell frihetskänsla att susa fram med skoter över snötäckta myrar där endast spåren av en räv eller älg löper. Att vistas på så otillgängliga platser och driva fram med skotern är en mycket speciell frihetskänsla som är svår att beskriva. Som fotograf vill man gärna stanna stup i kvarten, men man får anpassa sig lite efter sällskapet! Det är verkligen inspirerande att komma till en annan miljö och verkligen få tid till att fotografera. Jag måste upp nåt mer i vinter, helst där i februari när det är mycket snö. Uppe på Storsvartliden var det riktigt mycket snö, över en halvmeter. Mycket snö på träden också – där blir det sällan plusgrader. Kolla den sista bilden så får man en uppfattning om snödjupet. OBS! Min bror är ganska lång. 😀

imgp9619_800

imgp9665_450

imgp9651_450

6 kommentarer till 6,5 mil på skoter

  1. Vadå när det är mycket snö. DET ÄR JU MYCKET SNÖ 😀 Här nere är det nästan lika vitt fast av frost…

    Jag tror du upplever samma frihetskänsla som jag när jag åkte fyrhjuling i Australiens vildaste vildmark och man blickar ut när man kommit på en höjd. Det är fantastiskt…

    Har du på dig overallen 😀

    mvh // johannes

  2. naturligabilder skriver:

    Jo! Det är nog den frihetskänslan jag talar om! 🙂

    Visst har ajg overallen, mycket bra när man är ute och kör skoter!

  3. Johnny Buchwald skriver:

    Låter och ser ju helt underbart ut. En vacker dag ska jag ta mig upp i landet och göra något liknande. Bild två där var riktigt vacker!

  4. Steff skriver:

    Det där ser ju för härligt ut alltså…bild två är underbart vacker!!

  5. mojje skriver:

    Bra inlägg tycker jag, intressanta bilder och det verkar som du får en hel del fotograferat ändå. 🙂
    Morgan

  6. naturligabilder skriver:

    Jodå en del fotande blir det minsann. 🙂 Alltid inspirerande att komma till en annan miljö.

Kommentera

