Mycket annorlunda porträtt

Brorsan stod nere och rökte i motljuset från skotern nere på isen nu ikväll. Jag tänkte att jag skulle ta ett annorlunda porträtt med ljus och siluett. Man kanske måste vara lite konstig för att tycka om såna porträtt. Båda är f 5,6 och 8 sek slutartid och frihand naturligtvis! Annars förloras känslan i oskärpan. Den varma färgen i den andra kommer från vitbalansinställningen och den första har gjorts svartvit och lite korn efteråt samt beskuren till kvadrat för formkänsla och kompositionen.

För mig handlar personliga porträtt om att fånga personligheten och stilen hos det man fotar och det har jag eftersträvat här.

imgp9776_800

imgp9766_800

4 kommentarer till Mycket annorlunda porträtt

  1. Johnny Buchwald skriver:

    Den första bilden är helt grym…..riktigt, riktigt bra!

  2. mojje skriver:

    Jag håller med Johnny, bild nummer 1 är kanon!
    Morgan

  3. Jag ställer mig mot tvåmanna kören och hyllar tvåan. Vilka färger och vilket ljus… Helt underbar…

    Tycker du har en mycket bra inställning i att porträtt ska vara personliga…

    mvh // johannes

  4. naturligabilder skriver:

    Tack, pågar!😀
    Johannes, jo, ofta är det lätt att man missar det när man ska porträttera något. Ett klassiskt porträtt kan ju bara vara på ett sätt, men personliga porträtt är lite annat. Där är väl Malin Hellesö experten skulle jag tro. Hon har ju en otrolig personlighet i sitt porträttskapande.

Kommentera

