Den gamla telefonkiosken

Vid skjutbanan i Örträsk står en gammal orange telefonkur. Tyvärr fanns där ingen telefon kvar, men det var självklart att plocka fram kameran ändå. Man kan ju undra vad den gör där mitt ute i skogen, men telefon måste alltid finnas vid skjutbanor om något skulle hända. Det är emellertid som så att de flesta har mobiltelefon idag och det är väl därför telefonen är urplockad också. Jag fotade den ur lite olika vinklar och tyckte att denna blev ganska kul perspektiv. Svartvit samt lite korn för den gamla känslans skull. Bilden är sne eftersom jag velat ha linjen på dörren rak. Funkar det?

imgp9685_800

Nu är jag hemma igen efter några trevliga dagar i Lappland och nu blir det jobb och c-uppsats fram till 5 januari när det ska vara inlämnat. Jag pular på det sista.

4 Responses to Den gamla telefonkiosken

  1. Detta är mycket bättre än massa landskapsbilder från snöiga vildmarker… Nu längtar man inte bort så mycket, även om bilden var cool i sig. En annan idé hade kunnat vara att stå där i och prata i mobilen 😉

    mvh // Johannes

  2. Johnny Buchwald skriver:

    Johannes ide är inte dum! En person inne i telefonkuren, det hade varit coolt. Gillar dock bilden ändå, intressant vinkel.

  3. vastkustenfoto skriver:

    jag är inte avundsjuk…tro inte det… 😉 har inte kört skoter…har varit norr över när jag var liten…måste ta mig upp så snart som det går….. gott nytt

  4. naturligabilder skriver:

    Hehe jo det hade sett lite komiskt ut. Men det skulle aldrig kommit på tanken när jag var där. Stämningen var öde och dörren blåste fram och tillbaka och gnisslade och slog i vinden. 🙂 Lite vilda västern fast en telefonkiosk. 😀

Kommentera

