En stor dag

Ändå sedan jag började utbildningen på hösten för 3,5 år sedan har man gått och funderat över den stora uppsatsen, c-uppsatsen som alla med akademisk utbildning skriver. Eller, så stor är den väl egentligen inte, min är från första till sista sidan 51 A4-sidor och då ingår en del bilagor. Men det var en speciell känsla att skriva ut den och häfta ihop igår. Idag var jag uppe i Umeå och lämnade in den, samtidigt fick vi också opponeringsschemat. Så nu ligger framtiden för fötterna – vart får man jobb och när? Om inte? Framöver och i sommar kommer jag kunna vikariera där jag jobbar nu, men sen i höst börjar det brinna i knutarna och när pengarna som man slitit ihop börjar ta slut. Nåväl, om inte annat så blir det mycket tid till fotograferingen! Imorrn tänkte jag ta mig ut en stund, hoppas det är kallt och klart. Det ska åtminstone inte vara fullt så kallt som i helgen, det blir bara jobbigt.

Här nedan ser ni en skärmdump från Word på framsidan av uppsatsen.

uppsats1

4 kommentarer till En stor dag

  1. 51 sidor ?! Inte stor.. Du har ju skrivit en bok ju😀

    Jag önskar dig lycka till och hoppas på det bästa, både med jobb och studier.

    mvh // Johannes

  2. naturligabilder skriver:

    Jo men då är det en del figurer och sånt där, jag gillar att förklara komplicerade resonemang med kompletterande figurer.🙂
    Men allt är ju relativt såklart, när det gäller omfattning. Det är dock innehållet som räknas.🙂

  3. Johnny Buchwald skriver:

    Jag imponeras alltid av sånt här, då jag själv var helt värdelös i skolan. Inget intresse för fem öre, men det där har man ju fått äta upp senare. Hur som hest, bra jobbat!

  4. naturligabilder skriver:

    Jag hade alltid svårt i skolan, men det där släppte i mitten av gymnasiet nån gång.🙂

Kommentera

