Mönster, linjer och speglingar

Idag har jag varit helt ledig! Riktigt skönt måste jag säga, speciellt eftersom jag ska jobba hela helgen från 6.45 – 17.15. Det var längesen jag var inne i stan och fotograferade så då tänkte jag passa på idag. Det blev en del fångster och idag tänkte jag visa några bilder från Arkenbyggnaden nere vid hamnen. Det är stora spegelfönster och att jobba med linjer och mönster är ju en del av hela kompositionen när man fotograferar. Jag har valt ut tre snarlika bilder som är fotade ur olika vinklar. De två första är med min 31:a Limited och den sista med min Fisheye. I den första bilden har jag hållt kameran snett för att följa linjen ute till höger och i de andra två ville jag få fönsterramarna att dra sig uppåt och in i diagonalen. Det blir en ganska härlig känsla i bilderna när den blå himlen speglar sig så allt blir blått, då kommer också de vita linjerna fram riktigt bra.

imgp0143_800

imgp0165_800

imgp0176_800

Och slutligen en bild på en stilig fotograf. Det var milt oh skönt idag, bara 2 minusgrader. VArken underställ eller mössa behövdes trots att jag var ute ett par timmar.

imgp0155_450

5 kommentarer till Mönster, linjer och speglingar

  1. Gillar verkligen bild tre… Det ser ut som man är så långt ner och det är så högt upp… Ungefär som en klättrare måste känna sig innan han startar…

    Men vad är alla streck till ?

    mvh // johannes

  2. Johnny Buchwald skriver:

    Inne på samma sak som Johannes, trean är nice! Men snygga linjer rakt igenom. Själv är jag kass på sånt här, men man borde kanske ta sig ut i staden vid tillfälle så man får lite omväxling.

  3. sonjac skriver:

    Läckert. Det är spännande att leka med linjer.
    Vilket fint väder det är på sista, mycket snö och sol. Här är snön sällan så vit, mer Sthlmsgrå😉

Kommentera

