Ett fönster mot gränden

Postar en till från i förrgår. Den är som ni kan se tagen med fisheye och det är en dröm att använda den i såna här miljöer, man får såna perspektiv som annars är omöjligt. Jag ville få hustaket att dela sig från diagonalen högst upp för att skapa en stabilare komponering.

imgp0080_800

5 Responses to Ett fönster mot gränden

  1. mojje skriver:

    Vackert motiv som du komponerat bra tycker jag. Fisheye verkar riktigt spännande.
    Morgan

  2. Johnny Buchwald skriver:

    Snygg komposition och efterbehandling! Jag får nog snart ta och skaffa mig ett fisheye!

  3. Verkligen snygga linjer du fått till… Du är en riktig hejjare på den här tonen också…. Det ser så nygammalt ut på något sätt… Helt perfekt..

    mvh // Johannes

  4. Steff skriver:

    Snyggt som fan och jag gillar färgskalan/tonen!
    Vet inte hur du gör…jag gillar inte shoppande men det här är smakfullt och icke överarbetat.

  5. naturligabilder skriver:

    Tack för era kommentarer! 🙂

    Steff, jag använder en plugin till PS som heter ”OptikVervelabs”. Sök på google så hittar du hemsidan. Där finns olika förinställda ”filter” som läggs över bilden, både i svartvitt och färg och som man själv kan ändra efter smak och tycke. Väldigt användbart när man vill åt vissa nyanser och sådär. Att laborera med färgkanalerna i svartvitt blir inte alltid som man tänkt sig.

Kommentera

