Att liva upp en stilla kvällsstämning i ett litet samhälle

Det blev en kortare kvällstur i Malung eftersom jag dels bara hade sovit ungefär 1,5 timme i bilen efter att ha jobbat hela natten. Dessutom har det varit kallt, riktigt kallt. Tänkte visa en bild som jag gjorde på en gata intill en pizzeria. Tänk er att man ställer dem upp så de står på ”fötterna” – visst känner ni igen dem från nåt annat sammanhang också? Jag kan bara inte komma ihåg vad. Ofta vill man använda stativ vid kvällsfotografering i en stad, men man missar lätt så många intressanta bildvarianter om man håller sig till sitt stativ och ”skarpa” bilder. Nu blir det lite mer levande, jag tycker jag livade upp den här annars ganska tysta gata i Malung. Imorrn kommer jag strosa runt på stan medan sambon är på anställningsintervjun och då blir det lite mer traditionell gatufotografering i dagsljus. Sen blir det hemfärd igen och eftersom vi åker så sent blir det många timmars mörkerkörande för min sambo, tur att vi får sova länge inatt.

imgp0190_450

2 kommentarer till Att liva upp en stilla kvällsstämning i ett litet samhälle

  1. mojje skriver:

    Tjusigt, jag tänkte lite på sättet som jag brukar rita fiskar. Så för mig ser det ut som ”lysfiskar” i natten. Du har liksom målat med motivet med hjälp av kameran. -Kul!
    Morgan

  2. Johnny Buchwald skriver:

    Bilden påminner mig om rättstavning i skolan, hehe!

Kommentera

