”Ett porträtt över Malung”

Under de kommande dagarna kommer jag posta en bild åt gången från Malung. Man kan se det som en egen liten kategori och bilder kommer ramla in titt som tätt. Jag hann inte fotografera så mycket på fredagförmiddagen, men det som blev lyckat kommer jag dela med mig av här. Alla bilder är konverterade till svartvitt och avsikten var att skapa bilder på en typisk småstad. Det är alltså främst vardagliga situationer, en inblick av vardagen för människorna i Malung. Tufft att uppnå på en förmiddag, även om staden är liten. Tanken var också att bilderna ska ha en personlig karaktär och det kommer ni märka på bl.a. effektsökeriet i de många snea bilderna – det var lite experimentlusta hos mig som spökade. Jag ville hitta snea linjer som jag gjorde raka i kameran. Hur det blev får ni se och kommentera gärna vad ni tycker om bilderna som kommer in framöver här. Vi inleder med en enkel fisheyebild på tågstationen, ett lite mer annorlunda utsnitt än den från igår. Alla andra bilder är tagna med antingen 31mm Limited eller 18-55 kitobjektivet. Tyvärr är de flesta bilderna liggande format och det kommer inte riktigt fram i det lilla format som WordPress erbjuder…

imgp0240_800

6 kommentarer till ”Ett porträtt över Malung”

  1. Johnny Buchwald skriver:

    Känns öde, ställer frågor. Hade önskat se en lite hårdare kontrast och mer mörker i bilden för att göra den ännu mer ödslig och dyster. Men det här gillas, bra jobbat!

  2. Johnny Buchwald skriver:

    Testa att lägga på en gradient map direkt över bilden och en Sharpen High Pass och sedan mörka en aning….testa lite där. Tror du ska kunna behålla himlen rätt okey ändå.

  3. Malin Hellesø skriver:

    Spännande fisheye! Gillar dina bilder från Malung!🙂

    //M

Kommentera

