”Ett porträtt över Malung”, Bar, Öppet alla dagar

Jag tror det här blir den sista bilden från Malungs stadskärna. Poängen med bilden vara bara att porträttera byggnaden som tycks vara mest central i hela Malung och där alla säkert varit någon gång. Grafisk känsla var målet och så en bil som for förbi. 1/10 slutartid har jag för mig och handhållet (jag har stadig hand, plus att Pentax skakreducering tycks fungera riktigt fint).

imgp0313_800

2 kommentarer till ”Ett porträtt över Malung”, Bar, Öppet alla dagar

  1. Jo du verkar ha en stadig hand. Jag tror faktiskt inte att jag klarar av att ta bilder utan stativ längre. Även om det vore stark sol så att jag inte fick skakoskärpa så kan jag verkligen inte komponera utan stativ. Det känns så märkligt🙂

    Vet inte om jag tycker bilden är någon höjdare. Då har dom tidigare varit mycket bättre med mer personlighet.. Denna är så rakt på..

    mvh // Johannes

    • naturligabilder skriver:

      Det är nog en vanesak också. Jag använder sällan stativ, bara typ om jag använder telezoomen och sitter och passar på fågel eller så.

      Angående bilden så är den ganska rakt på men jag ville fånga en lite död stämning.🙂

Kommentera

