Ny (kamera)väska

Idag kom mitt paket från Cyberphoto med en ny väska. Det är den där National Geographic-väskan som många av er säkert hört om förut. Skönt retrostuk och framförallt behändigt när man vill ha med sig bara kameran och kanske 1-2 objektiv. Nu släpar jag med mig min ryggsäck och det känns ganska jobbigt ibland faktiskt. Dessutom kan jag i denna ha andra saker med mig också, det är ju inte bara en kameraväska. Tanken är att jag nu aldrig ska gå någonstans utan kameran, i princip i allafall. Så många gånger man har tänkt ”Ska jag ta med kameran?” ”Äsch, det är bara jobbigt” och så struntar man i det. Förhoppningsvis kommer detta också verka mer för spontana bilder vilket jag tycker är väldigt kul. Den känns riktigt bra och sitter fint på axeln. Ytterligare ett plus med den här typen av väska jämfört med t.ex. ryggsäck är att det är lättare att komma åt utrustningen. Ryggsäcken måste jag ta av mig och lägga ner på marken för att byta objektiv t.ex. Ryggsäcken kommer jag dock ha kvar givetvis på längre turer och när man har mer utrustning med sig. Den här väskan blir ett (välkommet) komplement.

nyvaska

4 kommentarer till Ny (kamera)väska

  1. mojje skriver:

    Snygg väska och bra färg också ju, jag är säker på att det kommer bli en bra ”kamrat” på dina fototurer. Jag hoppas du blir nöjd!
    Morgan

  2. Steff skriver:

    Skitsnygg väska och en underbar retrostuk, blev helt förälskad i den…på bild…köpte en sån för något år sen men när den kommit hem så började jag packa och planlösningen föll inte mig i smaken så den fick gå tillbaka, tyvärr men det var ju jag det!😉
    Kanske skulle jag gilla den bättre idag med omtänket BARA ett eller två objektiv plus kameran…som du skriver man slipper ta av sig ryggan hela tiden…jag försökte nog få i lite för mycket i den…

  3. Johnny Buchwald skriver:

    Den där väskan är klart snygg! Funderat på en sådan jag också.

Kommentera

