Fältblogga till våren?

Jag har ett tag funderat på att skaffa en såndär liten s.k. Netbook – en bärbar dator utformad för att vra så portabel som möjligt och väger runt 1 kg. Den modellen jag fastnat mest för är Asus Eee PC 901 och anledningen är en sammanvägning av batteritid (viktigt!) och naturligtvis storleken. Tanken är också då att jag i vår kommer ha möjligthet att blogga live från fältet när jag är ute och fotograferar, man måste ju utnyttja sitt mobila bredband! En liten usb-sticka som pluggas in i den lilla datorn som väger 0.95 kg och mäter ca 22x17x3 cm. Den har också inbyggd kamera och då kanske det blir lite filmklipp av dålig kvalité där jag berättar lite och visar vad jag fotar o.s.v. Kommunikation intresserad mig och att fältblogga från naturens vidder känns väldigt spännande och kanske det också intresserar er trogna läsare?🙂

8 kommentarer till Fältblogga till våren?

  1. Steff skriver:

    Snacka om att vara tillgänglig HELA tiden…mmm…men i ärlighetens namn så har jag också funderat på mobilt bredband…funderar vidare gör jag…fan bredbandet kostar ändå men häromdagen fick jag veta att om man redan har bredband så blir det mobila billigare…

  2. mojje skriver:

    Ja, det här låter spännande tycker jag. Det låter ju smidigt när man är iväg på turné också. Jag har också funderat på att skaffa en liten maskin men för min del blir det nog en vass bärbar med 15″ skärm så kan jag använda den till det mesta. Men vi får se…inget är ju gratis tyvärr.
    Morgan

  3. Johnny Buchwald skriver:

    Smart ide…har klurat lite på det där också. Är ju grymt smidigt när man reser runt lite och fotar, men den där jäkla listan över saker man behöver (eller vill ha) är ju enormt lång!

    • naturligabilder skriver:

      Johnny: Hehe, jo så är det.😀

      Mojje: Allting kostar och priserna verkar ju stiga nu. Men det är riktigt fina priser på de små netbooksen.

      Steffe: Ja. innan hade vi telia fast bredband och det var DYRARE per månad och LÅNGSAMMARE så vi tröttnade…🙂

  4. Det vore ju riktigt roligt att läsa bloggen direkt från fältet. Det är något jag redan kan göra då min iphone har ett wordpressprogram i sig och internet har jag i den också…

    Jag tycker det låter som en bra idé😀

    mvh // johannes

  5. Steff skriver:

    Fan ni måste ju kunna slita er från datorn ibland och fota också och njuta av naturen…! 😉

Kommentera

