Kallelse till anställningsseminarie

Idag fick jag ett efterlängtat mejl. Jag har ju sökt tjänst som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen här i stan. Det är 5 st tillsvidaretjänster som ska tillsättas. Arbetsmarknadsfrågor intresserar mig väldigt mycket och under utbildningen har jag både i praktik, teori (och uppsats!) fördjupat mig och engagerat mig i sådana frågor. Vid seminariet ska man bl.a. presentera sig själv och hålla ett föredrag inom ett ämne – vad som menas med det är lite oklart så jag ska ringa imorgon och höra efter för att få det mer specifierat. Men ”min” inriktning är på många sätt ungdomar och unga vuxna som befinner sig i arbetslöshet och/eller utanförskap, så något sådant är nog lämpligt. Kanske resultat ochc analys ur min uppsats är värt att lyfta fram lite kort? Nästa fredag blir det av och på eftermiddagen fortsätter seminariet med enskilda samtal/intervjuer. Det är riktigt spännande, och lite nervöst förstås – inte för att hålla föredrag utan för att göra ett gott intryck på rätt sätt – det här är det område som intresserar mig mest, så kalla det gärna för ett slags ”drömjobb” om du vill. 🙂 Så nu gäller det bara att förbereda sig tillräckligt väl så man kan känna sig nöjd efteråt.

4 kommentarer till Kallelse till anställningsseminarie

  1. Mikael Ewald skriver:

    Kan ju bara önska dig Lycka till:)
    Få förunnat att få jobba med det dom verkligen vill o brinner för ju..
    Mvh
    Micke

  2. Sofie skriver:

    Det kommer nog gå jättebra, du är som klippt och skuren för det jobbet! Det gäller bara att få dem att förstå det! 🙂

  3. Steff skriver:

    Vi fortsätter att hålla alla tummar!
    Lycka till!!

Kommentera

