Dåligt samvete för bloggen

Just nu känns syftet med den här bloggen ganska ouppfyllt. Jag vill ju skriva om fotografering, visa bilder, prata bildskapande etc. men det är så mycket nu att jag inte hinner. I helgen ska jag jobba två monsterpass, 7.30-20.30 samt 7.30-21.30 och den sammanlagda arbetstiden denna vecka hamnar på 47,5 timmar – då är det inte lätt att känna sig arbetssökande. Då ska man också komma ihåg att min ”lediga” dag var jag i Gävle och det tog ju upp hela dagen. Nåväl, jag är väldigt tacksam att jag har möjlighet att få jobba så mycket som jag gör just nu, varenda krona behövs när man inte har någon annan ekonomisk trygghet, som typ a-kassa. Det är bara kämpa på, något blir det förr eller senare! Längtar tills jag får ett arbete med ett riktigt schema så man kan planera sin tillvaro lite bättre, och få tid att umgås mer med kameran. Jag visar en bild från förra våren, 3 maj 2008, eftersom jag längtar så mycket nu, jag är trött på vinter.

blasippor5

9 kommentarer till Dåligt samvete för bloggen

  1. Mikael Ewald skriver:

    De spelar väl ingen roll?? En blogg får väl knappast ge dåligt samvete?? E ju bara en blogg ju?? Där skriver du ju va du vill o har man inget att skriva, eller inte har tid, då måste väl bloggen få stå åt sidan?? Koncentrera dig på jobbet du, ( som ju är aaaningen viktigare), sen kommer bloggandet alldeles av sig själv…
    O ”vi” läsare finns här ändå:D
    Mvh
    Micke

  2. Mikael Ewald skriver:

    de kommer..bara man inte försöker tvinga fram nåt..🙂

  3. Johnny Buchwald skriver:

    Bra trött på vintern jag också för det blir ingen riktig vinter…det är bara grått och trist. Nä, vi får bita ihop…ljusare tider kommer och då kommer även bilderna och med det mer bloggande om det som är roligt!

  4. Magnus skriver:

    jag kan känna samma ibland! men bloggen är inget som måste prioriteras! bilden har jag sett innan och är tjusig minsann!

  5. Janne Arleklint skriver:

    Hejsan!

    Du har fått en utmaning av mig.
    Anta den om du känner för det.

    http://arleklint.wordpress.com/2009/02/07/en-utmaning/

  6. Vinter? Va? Ja ja. Ja vi hade ju faktiskt vinter här nere 3-4 dagar för ett tag sen. Sedan dess har det varit någon slags årstid jag har döpt till gråtid…

    Nåja… Passa du på att jobba, för när man väl har fått ett tills vidare jobb med schema så ska man passa på att vara ledig😀

    mvh // johannes

  7. Det har du när du fått tills vidare sedan😉

    mvh // Johannes

Kommentera

