En vinterpromenad

Idag har jag fått tid till en kortare fototur på 45 minuter, vad härligt det var ute med all ny snö och solen tittade fram mellan de tunna molnen. Koncentrerade mig mest på dels form men också grafik idag. Jag ska visa någon bild senare. Först får den här promenerande gubben illustrera dagens känsla. Jag konverterade till svartvitt för att jag kände för det. Det är främst kompositionen jag koncetnrerat mig på i denna bild, som var en spontanbild. Jag såg gubben, komponerade snabbt, tog bilden och gick vidare. 50-135 använde jag som så många gånger förut!

imgp1026_5001

Snart ska jag iväg och jobba, han som skulle gå kvällen blev sjuk så då får jag hoppa in. Dessutom ska jag jobba imorgon på dagen. Sen måndagen förra veckan har jag inte haft en enda ledig dag, jag var ju i Gävle på tisdagen. Därför kändes det så skönt att komma ut idag på förmiddagen.🙂

6 kommentarer till En vinterpromenad

  1. Jobb jobb jobb…. Desto mer man jobbar desto bättre känns ledigheten😀

    mvh // Johannes

  2. mojje skriver:

    Det är bara bita ihop och knega på, hoppas du får tid för kameran inom kort. Fotograferingen ligger efter för min del också, men det kommer nog tid för det också.
    Morgan

  3. Johnny Buchwald skriver:

    Snyggt komponerat där….bilden gillas! By the way…gör nog inte saken lättare, men jag är ledig hela veckan med betalning, hehe!

  4. Sofie skriver:

    Häftig bild, såg först inte var det var men sen förstod jag, det var för mycket snö för att känna igen sig, men visst är det vägen bredvid lekparken ner mot kommunisten?🙂

Kommentera

