Idag känns våren långt borta

Nu är det ett par minusgrader och blåser ganska mycket, snöflingorna är hårda och känns som nålar. Det är sådär fuktkallt ute på nåt sätt. Och så grått, väldigt grått. Det känns inte som om våren är på intågande direkt. Jag ska snart iväg och jobba sista natten och också sista passet på mitt nuvarande jobb, där jag vikarierat i två år. Det är lite både och, jag trivs väldigt bra med jobbet och arbetskamraterna, men samtidigt ska det bli spännande att börja på det nya jobbet som ju också ligger närmre till det jag har utbildat mig för – jag är inte undersköterska.

imgp1412_450

3 kommentarer till Idag känns våren långt borta

  1. Ohoj…

    Men om du inte tittar hur det ser ut ute och lyssnar istället. Hör du inte massa sjungande fåglar överallt då? Det gör vi här och det talar om att grönare tider är på väg…

    Grattis till det nya jobbet också. Även om jag tyckte du skulle flyttat till vara😀

    mvh // johannes

  2. mojje skriver:

    Jadu våren känns inte nära här heller. Jag vaknade till snöblask utanför mitt fönster sen fortsatte det att falla elände uppifrån. Jag är glad över att ha ett jobb inomhus sånna här dagar. Grattis till ditt nya jobb förresten, det kommer du klara galant. Hoppas du kommer trivas bäst!
    Morgan

Kommentera

