Heja Tågkompaniet!

Idag skulle jag egentligen åkt ner till Ludvika men av olika anledningar så åker jag ner imorrn istället. I resan ingår det två biljetter, en mellan Örnsköldsvik – Sundsvall – Gävle och den andra är mellan Gävle – Ludvika. I den första åker man i SJs regi och i den andra i Tågkompaniets. Jag bokade inget återbetalningsskydd eftersom ”det är så dyrt” och jag bokade heller inget ombokningsskydd, trots att det är relativt billigt – hur som helst. Jag tittade på min biljet mellan Gävle – Ludvika och såg att det stod ”Återbetalas om avbokning sker innan resans avgång”. Jag blev lite fundersam; Men jag har ju inte bokat något återbetalningsskydd? Jag ringde upp SJ och frågade och kvinnan i luren sa lite generat: Ja, det är såhär att… vissa bolag betalar tillbaka resan utan att det måste beställas i förhand. Det kändes väl inte så roligt att erkänna det antar jag, även om det är ens jobb. Så tummen upp för Tågkompaniet, även om deras tåg är slöare än SJs fina X2000.😀

Kommentera

