Intill Flatenbergs hytta

Idag har vi åkt runt och kollat in lite sevärdheter och annat, alltid roligt i en gammal bruks- och industristad med många minnen från industrialiseringens tid. Ett av dessa var Flatenbergs hytta där de smälte järn. Intill där rann en bäck som fortsatte ner under en stenbro, ett fint motiv men en svår exponering p.g.a. ljus snö kontra mörkt vatten och mörkare bro – men det var hanterligt och jag är ganska nöjd. Ingen märkvärdig bild, men medveten komposition naturligtvis.

back

6 kommentarer till Intill Flatenbergs hytta

  1. Märkvärdigt och märkvärdigt. Allt behöver väl inte vara så märkvärdigt. Jag tycker det blev en riktig trevlig vinterbild och vattnets väg mot bron är mycket trevlig…

    Du ramlade väl inte i 🙂 Jag tycker jag ser mig Kristofer med blöta kängor 😀

    Jag gillar den mycket // Johannes

  2. Hej
    I snart 12 år har jag arbetat med att utveckla och levandegöra Flatenbergs hytta. Dessvärre har allt fokus, av naturliga skäl, legat på de snöfria månaderna. Din bild på bron och hyttbäcken i vinterskrud förmedlar sååå mycke av Flatenbergs hyttområded själ. Bilden återspeglar för mig den fridfullhet som finns på Flatenberg och som besökarna fullständigt brukar förlorar sig i. Mig har du, med din bild, gett inspiration att försöka hitta något som kan låta besökare uppleva Flatenbergs Hytta även under Kung Bores grepp 😉 Varmt tack/Ann-Kristin

  3. sara skriver:

    Hej!

    Ja du det var en vacker vinterbild från en välkänd plats där jag varit mycket som barn och ungdom och även till i slutet på april.

    Min farmor som blev 101 och var på sitt 102 år bodde i det gula huset på väg ner till hyttan men i januari så gick min farmor ur tiden.

    Så din bild ger mig sådana känslor. Tack för denna bild. Du får åka dit och fota en sommarbild med.

Kommentera

