Seriestart på Viasat History: Fotografins Historia

Jag noterade i min historietidning att den 18 april kl. 22.00 börjar en ny serie på Viasat History som behandlar fotografins historia. Citat ur tidningen: ”I snart 200 år har fotokonsten fängslat och förnöjt. Mycket har hänt sedan denna avbildningsteknik introducerades för två sekel sedan. I denna dokumentärserie får vi en översikt av kamerans snabba utveckling från enkel trälåda till högteknologiskt precisionsinstrument.”

Jag har inte Viasats kanaler själv och ingen TV alls för den delen, men jag kan ju vara bussig och dela med mig av tipset till er andra.🙂

Kommentera

