Du och jag

duochjag

Det här fina kärleksparet satt i väntsalen på Ludvika tågstation. Jag gick in där för att vänta på min bilskjuts och satte mig på bänkraden precis bakom. Jag sneglade bakåt och ”såg en bild”. Funderade en stund och sen kunde jag inte hålla mig. ”Ursäkta, är det okej om jag fotograferar er när ni sitter där? Jag ser en bild.” Lite förvånat tittade dem på mig och svarade att det var okej.

Såna här ögonblicksbilder ur vardagen är de mest intressanta och också de roligaste att ta. Stämningen i väntsalen var ganska dämpad. En unken lokal med 5-6 personer i och så det här kärleksparet som verkade finnas i sin egna bubbla. Outgrundlig äro kärlekens vägar. Fantastiskt att se. Dem fick länk till min hemsida och blogg. Kanske tittar dem in och skriver något i kommentarsfältet?🙂

Det jag gjort med bilden nu är en enkel svartvitkonvertering samt vinjettering. Jag ska jobba fram detaljerna lite bättre plus att vinjetteringen är för kraftig, men Pixlr tillåter inga finare modifiktioner tyvärr. Jag återkommer med en annan version när jag får upp bilden på den andra burken efter helgen. Förmodligen länkar jag då också till en större version. Den här bilden tl att ses många gånger och ögonblicket har inspirerat mig för ett eventuellt miniprojekt med tema Kärlek i vardagen, eller något sådant.

Optiken? Pentax Fa 31/1,8 Limited och K10D kamerahus givetvis.

7 kommentarer till Du och jag

  1. Karlund skriver:

    Hej Kristofer!
    En fin bild som förmedlar värme och omtanke.

    PS
    Har du provat paintnet.org ett program som man kan ladda ner, utankostnad..

    Vänligen
    Karlund

  2. mojje skriver:

    Mycket bra bild och sånna här motiv behöver vi nog kunna se lite oftare. -Bra!
    Morgan

  3. Hehe jag kan nästan se mig framför mig att du går fram lite försynt och ställer frågan, även om jag aldrig träffat dig. Härligt skrivet och en fin bild blev det ju..

    mvh // Johannes

    • naturligabilder skriver:

      Tack Johannes!🙂

      Robert: Precis, jag tror ajg undvikit att installera progrm och annat på den här burken eftersom jag vill att den ska flyta på bra.🙂 Pixlr funkar rätt bra för det enkla ändamål det är tänkt.🙂 Det värsta är väl skärmstorleken på 8,9 tum.😀 Inte optimlt för bildredigering….

  4. Sen finns även Gimp. Också gratis. Väldigt bra dessutom. Fast jag vet inte hur den funkar på en Eee PC.

Kommentera

