Ekorrn satt i granen + Skynda skynda

Så får två av bilderna idag heta. En tämligen orädd ekorre stelnade till när vi gick förbi. Detta är alltså fotat med 135 mm! Vad det gället den andra bilden så är det något med trapphuset jag gillar. Linjerna åt alla håll plus den förbigående personen med lite fart i tack vare slutartiden. Gillar också färgtonen, lite gammeldags dassig, men ändå uttrycksfull.

ekorre

skyndaskynda

8 kommentarer till Ekorrn satt i granen + Skynda skynda

  1. trevligt med en korre, de är alltid lika söta. Speciellt när dom har mat i munnen🙂

    Är snön borta där uppe nu ?

    mvh // johannes

  2. mojje skriver:

    En av dom bättre bilderna jag sett på en ekorre, den är fantastiskt fin tycker jag.
    Morgan

  3. Fredrik skriver:

    Gillar ”Skynda skynda”, även om jag hade velat se den roterad aningens medurs för att räta upp stängerna i räcket. Bra val av slutartid.

  4. Fredrik skriver:

    Nu när jag tittar på bilden igen så känner jag att stängernas ”tillbakalutande” bromsar rörelsen lite grann. Det blir en lite rolig kontrast, men då tror jag att de skulle luta lite mer, så att det blir tydligare.

Kommentera

