Pentax nya flaggskepp: K-7

Nu har officiell information släppts, samt bilder.

Bland specifikationerna läser jag mig till mina personliga favoriter:

– Slutartid upp till 1/8000s
– 100% sökare
– Köldresistent för användning under -10 grader
– 5,2 bilder per sekund i sekvenstagning
– Filma i HD-kvalité (egentligen inget jag behöver, men kan ju vara kul)
– New 77-Segment Multi-Pattern Metering System (för komplicerat för att översätta, men det har ju med ljusmätningen att göra)
– Nytt och förbättrat AF-system
– Möjlighet till HDR-bilder direkt i kameran
– Möjlighet till autmoatisk korrektion av distorsion och kromatisk abbertion
– 16 digitala filter

Nu får vi invänta prisbesked från Cyberphoto! För detaljerade specs samt bilder se: http://ricehigh.blogspot.com/2009/05/pentax-k-7-is-here-finally.html

3 kommentarer till Pentax nya flaggskepp: K-7

  1. Får se om specarna stämmer. Ricehigh verkar initierad, men många verkar ha svårt för honom. Den som lever får se, och det hoppas jag vi alla får göra. För snart kommer de officiella uppgifterna!

  2. Jag tycker givetvis det är bra att den nya K7:an är här. Jag kommer inte ha råd med den ett tag, men det är ju bra för oss alla Pentaxanvändare så att säga.🙂

Kommentera

