Nu är det officiellt på riktigt!

Surfa in på Pentax hemsida och beskåda den nya kameran. Dessutom kommer två nya objektiv, kitzoomen 18-55 har dem vädertätat samt ett 55-200 som också är vädertätad, eller WR som Pentax betecknar dem. RiceHigh som jag länkade till, var tydligen väldigt initierad då allt verkar stämma! Underbart!

www.pentax.se

Och priset sen då?! 12890:- för enbart huset på Cyberphoto. Hohoho! En mycket farlig konkurrent. Detta är otroligt mycket kamera för pengarna! Jag måste nog beställa den inom kort! Frågan är om man inte ska beställa med det nya vädertätade kitoptiken med en gång?! Jag kommer behålla min K10D för lite mer vågade bildsessioner!

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=K-7

Vill tillägga några saker!

Jag nämnde inte att den tidigare plastiga höljet är ersatt med en magnesium-legering!  Och här kan du läsa mer om kameran, vad som är nytt gentemot K20 m.m. Enjoy!

http://www.dpreview.com/previews/pentaxk7/

4 kommentarer till Nu är det officiellt på riktigt!

  1. DPR verkar ganska entusiastiska, vilket är ett bra tecken. De har inte gjort sig kända för att ge överdrivet mkt beröm åt Pentax håll. 🙂

  2. Malin Hellesø skriver:

    Som Pentaxanvändare måste jag kolla in detta :))

    Ha det gott!

    //M

    • naturligabilder skriver:

      Om ”innehållet” i kameran inte vore nog så kan man betänka faktumet att designen är gjord utifrån hur kamerorna såg ut på 80-talet. Lite fyrkantigare, mindre samt notera även fästena för kameraremmen – trianglar i krom. 😀

Kommentera

