Nu har objektivet kommit!

Idag efter jobbet hämtade jag mitt nya Pentax SMC-DA 15/4 AL Limited. Ska ut i veckan och testa det ordentligt, även om jag redan vet vad den går för (läs: jag har lusläst tester och tittat på bilder). Känns mycket bra i vänsterhanden, precis så högkvalitativt som man kan förvänta sig av Limited-serien från Pentax.

IMGP4280_450

Och här nedan en liten snabb testbild. Den korta närgränsen bäddar för spännande bilder.

IMGP4283_450

7 kommentarer till Nu har objektivet kommit!

  1. Malin H skriver:

    Oj, jag vill ha! :))

    //M

    • naturligabilder skriver:

      Hehe, ja jag har stora förhoppningar på den.
      Många är besvikna på att det blev en med f/4 och inte f/2,8 – men alltså en sån Limited hade kostat minst 15.000 kr… Dessutom är det väldigt sällan åtminstone jag bländar ner så kraftigt vid användning av en vidvinkel.

  2. Amitai skriver:

    Ser fint ut. Men två frågor!
    1. Hur väl fungerar det när man fotar fyrhjulingar i flykt?
    2. Skulle inte du sluta snusa?😛

    • naturligabilder skriver:

      Hehe fungerar HUR menar du? Tänker du på kort närgräns?
      Men den här är suverän till intressanta ATV-bilder, speciellt klättring tror jag!
      Dock så kommer den inte i närheten av någon dammig grusgrop, före jag tecknat allriskförsäkring på den.😉

      Jag ska sluta snusa när jag får barn.🙂

      • Amitai skriver:

        Fegisförsäkring menar du?
        Jo klättring och lerhål var väl tanken man hade i bakhuvudet😉

      • naturligabilder skriver:

        Hehehe annars kan du få stå för kostnaden om grus kommer in och sabbar allt, om du vill.😉

        Nä men försäkring är alltid bra att ha på dyrare grejer faktiskt. Och just den där allriskförsäkringen tycker jag är väldigt förmånlig!

  3. Steff skriver:

    Hallå där!

    Det där ser ju riktigt trevligt ut!

Kommentera

