En fantastisk låt med Cranberries

Det här är ju en blogg som behandlar ämnet fotografering, men nu måste jag göra ett undantag. Jag lyssnade mycket på Cranberries under 90-talet och nu har jag återfunnit dem. Hörde en låt jag inte lyssnat på förut som är riktigt riktigt bra. Ljudkvalitén är inte den bästa på den här liveversionen, men vilken riktigt bra låt alltså, jag är hänförd. Och dessutom, säg en kvinna som är coolare än Dolores O’Riordan? Otroligt vacker låt.

7 kommentarer till En fantastisk låt med Cranberries

  1. Varja Hellesø skriver:

    Själv är jag ett gammal Cranberries fan😉 Jag har den skivan med Dreams på – mycket bra låt! Älskar även Linger och zombie ^^

  2. Varja Hellesø skriver:

    Precis😀
    Lade till dig i min vänlista, eftersom du är så snäll och ger kommentarer i min blogg ^^

  3. Varja Hellesø skriver:

    aaw, så snäll du är ^^

  4. sonjac skriver:

    Mmmm… Cranberries… måste leta reda på musiken. Jag har i alla fall en skiva med bl a Zombie och Ode to my family. Kan man kalla det jojk, det hon gör, eller vad är det egentligen när det låter som hon har flera lager med stämmor samtidigt?

    • naturligabilder skriver:

      Hon behärskar en ganska svår sångteknik som innebär att man bryter av tonerna tvärt, när man är högt uppe på skalan. Det är inte samma teknik som jojk, men väl så effektfullt.🙂

Kommentera

