För vem (?) i tiden…

IMGP4445_450

Nu var det gjort. Kom precis hem från vallokalen och har röstat i valet till Europaparlamentet. Det är alltid lite speciellt att rösta på valdagen, inte som att förtidsrösta på nåt bibliotek någonstans. Ända tills imorse stod det faktiskt mellan tre olika partier, det här är svårare än riksdagsvalet tycker jag. Men efter att ha grubblat ännu ett varv så stod det ganska klart för mig. Jag fick söka mig inåt i mig själv och fråga? Vad är det som faktiskt spelar roll i slutändan?

IMGP4437_450

Men vem skull röstar vi för? För oss själva? För Sverige? Europa? Världen? Nåt annat?! Jag röstade för världen och för demokratin. För det som verkligen beteyder mycket för mig och för alla andra, även om det kanske inte är så självklart för alla människor.

2 kommentarer till För vem (?) i tiden…

  1. Amitai skriver:

    Värst vad filosofisk du blev då🙂
    Röstade alltså du också på Piratpartiet?

    • naturligabilder skriver:

      Haha det vore fint om en fotograf (kulturarbetare?) röstade på ett parti som driver en linje där upphovsrätten i princip inte ska vara värd något.😀
      Nej jag röstade inte på Piratpartiet.😉
      Jag röstade för något större.🙂

Kommentera

