Somliga går (ligger) med trasiga skor…

IMGP5767_450

Jag ville fånga symboliken med alla förbipasserande. Jag hade gärna haft stativ för att få fram rörelseoskärpa på enbart de förbipasserande – men detta var en spontanbild vid nedgången till Gamla Stans tunnelbanestation.

7 kommentarer till Somliga går (ligger) med trasiga skor…

  1. Malin Hellesø skriver:

    Stark bild Kristofer.

    Ps raderat bland kommentarer under bilden med Bea och gitarren. Jag hade glömt att jag skrivit att det var Bea på bilden och svarade bara att det var min dotter.

    Så var det ur världen.🙂

    //M

  2. Malin H skriver:

    Jo, det är synd med formatet på bloggen. Sen blir bilderna ibland också oskarpa när man laddar upp.

    Men men, bilden är bra ändå, trots det lilla formatet.🙂

    //M

  3. Mattias Wirf skriver:

    Väldigt bra bild och även modigt på sätt och vis. Jag vill gärna ta gatufoto-bilder men oftast fegar jag ur. Annars skyndar jag för mycket så att allt blir suddigt. Jag antar att det är lite rädsla för konfrontation eller något sånt där.

  4. Amitai skriver:

    Vad står det på personens plakat?
    ”Snälla kan ni…” nånting?

    Jag gissar att ”Snälla kan ni gå lite tystare, jag sover” är fel gissat.

    • naturligabilder skriver:

      Typ: ”Snälla kan ni skänka en slant till en hemlös för mat+logi, tack på förhand” eller nåt sånt. Det värsta är väl att det man verkligen skänker till är ett drog/alkoholmissbruk… om man skänker. Vid ett par tillfällen har jag köpt mat eller nåt sånt äta, mycket bättre alternativ. Men nu bor man inte i Storstaden längre…

Kommentera

