Japanskt sa Glännman…. japanskt blev det…

Närmare bestämt en Mitsubishi Galant från -02 som gått 9000 mil. Den är inte betald eller hämtad, men jag gör förhoppningsvis det inom kort. Det är lite besvärligt då jag måste ta mig till Ljusdal.😉 Jobbar ju på dagarna men brukar vara ganska lätt att flexa som man vill!

7 kommentarer till Japanskt sa Glännman…. japanskt blev det…

  1. mojje skriver:

    Hmm japanskt, inget för mig men jag tror säkert du blir nöjd vilket jag hoppas såklart. Personligen är det bara svenska bilar som gäller för mig.😀
    Kör lugnt!
    Morgan

  2. Johannes Glännman skriver:

    Där har vi en kille som vet vem man ska lyssna på😀

    Har själv en Galant från 00 som gått 24000 snart och den rullar på fint…😀

    mvh // johannes som blev lite stolt😀

    • naturligabilder skriver:

      Åfan!😀

      Kör du på 98 oktanig bensin? Tänkte på det här med sot i topplocket… Tydligen skulle den risken minska avsevärt om man körde på 98.
      Vad har du haft för problem med bilen?

  3. Hejsan. Japps jag kör med 98… 99 faktiskt då jag tankar på shell och de har bara den V-power och den är 99 oktan. Det står i de flesta guider om de bilarna att de ska köras på 98 och då jag inte gillar krånglande bilar så gör jag som de säger.. Kör ibland även i sådan där rengörning man kan köpa som man har i när man tankar… Brukar hälla i en per år ungefär…Den har gått igenom alla besiktningar utan anmärkning vilket jag är glad över och den har alltid startat. Japanska bilar är grymma men de har och har alltid haft lite sämre rostskydd än dom europeiska..

    Tja, problem. Förvånansvärt lite faktiskt. Har rostlagat den ena skärmkanten en gång. Bytte bromsskivor och bromsbelägg fram men det gjorde jag själv. Detta pga att den ena skivan hade spruckigt så jag fick stora vibrationer vid inbromsning. Fick även byta AC-kopplingen en gång. Det är det enda och då har den som sagt gått snart 24 000.

    Nåja, det finns mer. Men det var självförvållat. Jag körde in i en alldeles för stor, hög, hård trottoarkant i alldeles för hög fart så jag fick byta lite bärarmar, en fjäder, lite bussningar och sånt. Men som sagt, det var självförvållat..

    Jag är otroligt nöjd med bilen faktiskt. Stor rymlig bekväm bil för lite pengar och som har krånglat förvånansvärt lite. Jag gör service på Mitsubishiverkstad vilket hela tiden är gjort så det är full servicebok. Fick du det ?

    Det dåliga med bilen är att den är törstig. Jag kör 2.4 liters rak 4 så den drar runt litern… Det känns kan man säga😀

    mvh // Johannes

Kommentera

