Anna 200 kg – en svartvit berättelse om den naturliga slakten

Nu visar jag upp det projekt jag pratade om förut. Inte så mycket mer att säga här, utan gå in och läs och titta på bilderna om du vill, men jag varnar känsliga tittare för starka bilder. Det ska dock sägas att det inte kastas rakt i ens ansikte direkt man går in på sidan, utan det är först text och sedan lite lättare bilder.

Anna, 200 kg – en svartvit berättelse om den naturliga slakten

Tack till Conny på Dragontail Media för hjälp med layout och lite annat smått och gott.

10 kommentarer till Anna 200 kg – en svartvit berättelse om den naturliga slakten

  1. Steffe skriver:

    Imponerad, starkt reportage…och en jäkla bra ide och fint utfört…jag säger en gång till…jag är imponerad!

  2. Johannes Glännman skriver:

    Jag är också imponerad. Hade aldrig kunnat föreställa mig något liknande. För mig var det särskilt intressant då jag kunde jämföra med hur vi slaktade nötkreaturen i Australien.

    Jag tyckte du fick fram en mycket personlig spegling av den lilla slakten, utanför Scans fabriker…

    Jag tackar stort för att du ville visa upp projektet på ett sådant proffessionelt sätt ..

    mvh // Johannes

  3. naturligabilder skriver:

    Tack ska ni ha, vad roligt att det funkar!

  4. Karlund skriver:

    Hej Kristofer!
    Riktigt snyggt gjort.
    Mycket starka och nära bilder, en bra berättelse.
    Kul att du lagt ner så mycket på layout och inte bara på bilderna.

    Vänligen
    Karlund

  5. Magnus skriver:

    Imponerande bra gjort i både text och bild samt design. Jag har aldrig varit med att slakta nötkreatur, endast svin…..många gånger

  6. sonjac skriver:

    Intressant och bra Kristofer. Helt rätt att göra det i sv/v.

  7. Janne Arleklint skriver:

    Bra jobbat Kristofer.
    Starka bilder som du undvikit att överdriva.
    Svartvitt funkar fint.

  8. naturligabilder skriver:

    Tack för alla kommentarer! Känns väldigt roligt att det gick fram!

  9. Conny skriver:

    Ser riktigt bra ut. Känns fel att säga så, men du förstår nog hur jag menar.

    ”Tack för att du använt Dragontail Media till att utföra ditt arbete etc”

    :p

  10. Tomas skriver:

    Ett mycket snyggt arbete! Jag tycker också att du har lyft fram historien bakom slakten på ett föredömligt och välbalanserat sätt. Tror inte att det skulle skada om fler köttätare (inklusive undertecknad) kunde göra som du har gjort och se till att vara med om hur köttet faktiskt hamnar på våra tallrikar.
    mvh Tomas

Kommentera

